wtorek, 19 sierpnia 2014

Pieczony dorsz z pieczarkami

Jak wiecie rybę można przyrządzić na wiele różnych sposobów. Ja bardzo lubię wersję pieczoną i dziś właśnie w ten sposób przyrządziłam filet z dorsza. Może i danie nie jest kolorowe, ale z pewnością bardzo dobre i łatwe w przygotowaniu.


Składniki:
  • Filet z dorsza norweskiego (jedna porcja)
  • 15 dkg pieczarek
  • 1 mała cebulka
  • Cytryna
  • Przyprawa do ryb, pieprz kolorowy, czosnek suszony, sól himalajska
  • Oliwa z oliwek, olej rzepakowy
  • Ziemniaki ugotowane (może być równie dobrze ryż)


Przygotowanie:

Filet z dorsza obsypałam przyprawą do ryb, pieprzem kolorowym i suszonym czosnkiem. Polałam lekko oliwą z oliwek i zostawiłam na pół godziny, by wchłonął przyprawy. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Dorsza piekłam na papierze do pieczenia przez około 25 minut, a 10 minut przed wyjęciem z piekarnika położyłam na nim kilka plasterków cytryny.

Na patelni rozgrzałam małą ilość oleju rzepakowego i usmażyłam na niej drobno pokrojoną cebulkę, aż osiągnęła złoty kolor. Dodałam drobno pokrojone pieczarki i przyprawiłam solą himalajską oraz pieprzem. Pieczarki były gotowe, gdy wyparowała z nich woda.

Dorsza podawałam z pieczarkami oraz ugotowanymi ziemniakami w przyprawie do ziemniaków. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.