sobota, 18 lipca 2015

Sałatka z kurczakiem w sezamie i sosem czosnkowym

Upały wreszcie zawitały nad Warszawą, tak długo wyczekiwane, pewnie już są powodem wielu narzekań :) Ja do tych narzekających raczej nie należę więc wolę cieszyć się ładną aurą za oknem (brzydką też się cieszę – po prostu tak mam). Zamiast wyzywać  upały od piorunów jaśnistych, przygotowałam dziś letnią sałatkę, którą polecam, bo po tym jak szybko znikła z talerzy wiem, że idealnie się nadawała. Sałatka oczywiście była leciutka więc tym samym świetnie wkomponowała się w tak słoneczny dzień.

Składniki:
  • 0,5 kg piersi z kurczaka
  • 1 opakowanie MIX-u sałat
  • 1 ogórek zielony
  • 1 czerwona papryka
  • 0,5 szklanki zielonych oliwek
  • 1 szklanka grzanek (ja miałam gotowe, lecz można dodać przyrządzone samemu lub pominąć je w przepisie)
  • Przyprawa do gyrosa, pieprz cayenne
  • 1 łyżka musztardy miodowej lub innej
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżka syropu klonowego
  • 1 jajko
  • Kilka łyżek sezamu

Składniki na sos czosnkowy:
  • 200 ml jogurtu greckiego light
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka przyprawy Tzatziki
  • 1 łyżka świeżego szczypiorku

Przygotowanie:

Sos warto zrobić najpierw, by przeszedł intensywnością. Czosnek przecisnęłam przez praskę i dodałam go jogurtu greckiego. Dosypałam przyprawy Tzatziki i dokładnie wymieszałam. Wierzch sosu posypałam szczypiorkiem.

Pierś z kurczaka przekroiłam wzdłuż na dwa plastry (każdy około 1,5 cm grubości tak jak na kotlety) i mocno obsypałam przyprawami. Następnie zamoczyłam w rozbełtanym jajku wymieszanym z musztardą, sosem sojowym i syropem klonowym i obsypałam sezamem. Piekłam w piekarniku około 25 minut, aż kurczak był upieczony. Po wystygnięciu pokroiłam plastry na ukośne podłużne kawałki. Ogórka pokroiłam w plasterki, a paprykę w paseczki. Na półmisku ułożyłam najpierw MIX sałat, na nim kurczaka, ogórka i paprykę, a następnie oliwki i grzanki.

Polecam sałatkę właśnie w towarzystwie jogurtowego sosu czosnkowego, tak smakuje najlepiej. U mnie do sałatki podałam podpieczone mini-pity.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.