piątek, 11 kwietnia 2014

Koktajl pełen witamin i zielonej energii

W ostatnich dniach zauważyłam wzmożoną liczbę przeziębień i chorób wśród swoich znajomych, a to zmobilizowało mnie, by stworzyć jak najlepszą barierę ochronną dla siebie. Tak powstał zielony koktajl z awokado, jabłka i kiwi, który polecam ze względu na niezwykłą zawartość witamin. W awokado znajdziemy duże ilości witamin B9, B6, K, E i C, jak również karoteny, czy białko. W świeżym jabłku znajduje się dużo witaminy C, większość witamin z grupy B, a także spora zawartość błonnika pokarmowego. Kiwi natomiast nazywane jest często naturalnym bogactwem lub bombą witaminą, a to dzięki dużej ilości witaminy C (jedno dojrzałe większe kiwi może dostarczyć nawet 100% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę), a także potasu (jeden owoc ma tyle potasu co cały banan). Jest także jednym z niewielu owoców, które zawierają kwas foliowy i wapń.

Mam nadzieję, że przekonałam was do zrobienia tak prostego, aczkolwiek wartościowego koktajlu.



Składniki:
  • 1 awokado
  • 1 jabłko
  • 2 kiwi
  • 0,5 szklanki napoju migdałowego
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 2 łyżki syropu z agawy
Przygotowanie:

Awokado, jabłko i kiwi obrałam i pokroiłam, wrzuciłam do blendera. Dodałam pozostałe składniki i wszystko zmiksowałam na gładką masę. Koktajl jest już gotowy, choć najlepiej smakuje lekko schłodzony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.