poniedziałek, 22 września 2014

Orzechowy pudding z awokado

Wiem, że nie każdy lubi awokado i nie każdy wie, jak przemycić tak dużą liczbę cennych składników do swojego organizmu. Okazuje się, że awokado może być nie tylko składnikiem sałatek lub dodatkiem do kanapek. Może też stanowić główny składnik pysznego deseru. U mnie właśnie dziś powstała taka pyszność, idealna na podwieczorek. Z awokado przygotowałam pudding o smaku orzechowym, z dodatkiem gorzkiej czekolady i wiórek kokosowych. Tym razem wybór orzeszków był bardzo prosty, zdecydowałam się na orzeszki ziemne, czyli zwykłe fistaszki. Jeżeli wybieracie orzeszki słone polecam je najpierw troszkę przetrzeć suchym ręcznikiem papierowym. Ja kupiłam wersję orzeszków bez soli :)

Ten przepis bierze udział w konkursie Popołudnie z Felixem, organizowanym przez firmę Felix.



Składniki:

    Popołudnie z Felixem
  • 1 awokado
  • 0,5 szklanki orzeszków ziemnych Felix
  • 3 kostki gorzkiej czekolady
  • 10 łyżek mleka
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • Kilka jagód goji


Przygotowanie:

Orzeszki usmażyłam na suchej patelni na brązowy kolor i zmieliłam w rozdrabniaczu razem z kostkami czekolady. Awokado obrałam i pokroiłam na małe kawałki. Połączyłam składniki, dodałam syrop z agawy i mleko. Zmiksowałam wszystko za pomocą blendera i gdy masa była już gładka wstawiłam do lodówki na kilkanaście minut. Schłodzoną masę wyłożyłam do szklaneczki i posypałam wiórkami kokosowymi oraz jagodami goji. Pyszny pudding był już gotowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.