poniedziałek, 20 lipca 2015

Pomidorowe leczo z kurczakiem i kaszą pęczak

Wczoraj nasz lasek za oknem wierzgał jak pies ogonem. To wszystko za sprawą porywistych frontów, jakie nadciągnęły nad Warszawę. Burza dla niektórych piękna, a dla niektórych straszna, na szczęście jest już tylko w pamięci. Dziś może troszkę chłodniej, ale za to bardziej rześko, a co za tym idzie, zamiast orzeźwiającego koktajlu przyszło mi ugotować danie iście obiadowe. No dobra… I tak bym je ugotowała, bo głodować w pracy nie zamierzam :) Tym razem postawiłam na warzywa, które zazwyczaj widzimy w leczo, ale połączyłam je z kurczakiem i kaszą pęczak. Wyszło ciekawie, a że jak zwykle garnek był pełny, to obiadek mamy zapewniony do środy włącznie.

Składniki:
  • 2 woreczki kaszy pęczak (po 100 gram każdy)
  • 0,5 kg piersi z kurczaka
  • 2 cukinie
  • 3/4 puszki kukurydzy
  • 1 papryka czerwona
  • 2 pomidory
  • 1 cebula
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • Pieprz czarny, sól himalajska, zioła prowansalskie, pieprz cayenne
  • Łyżka oleju rzepakowego

Przygotowanie:

Cebulę i paprykę pokroiłam drobno i podsmażyłam na oleju rzepakowym. Dodałam kurczaka i smażyłam aż kurczak przestał być surowy. Następnie dodałam kukurydzę i pokrojoną w pół-plasterki cukinię, przyprawiłam. Po kilku minutach dodałam jeszcze obrane i pokrojone w kostkę pomidory. Dusiłam pod przykrywką, aż warzywa zmiękły i na koniec dodałam koncentrat pomidorowy.

Kaszę pęczak ugotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu i wymieszałam z przygotowanym sosem warzywnym. Tak powstało danie jednogarnkowe idealne na lato. Dodam, że teraz najlepsza jest pora na takie leczo, bo nie jest to danie kosztowne (cukinia, pomidory i papryka są przecież teraz najtańsze i warto korzystać :) ) Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Sezon na leczo otwarty, Twoja wersja bardzo mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam, u mnie już trzeci dzień, a nadal tak samo pyszne :)

      Usuń
  2. Pęczotto jest super <3 Z kurczakiem i cukinią mmm :)
    I nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.