sobota, 18 lipca 2015

Pomidorowe spaghetti z mięsem i pesto bazyliowo-miętowym

Niektórzy wiedzą, a niektórzy się dowiedzą, że lubię przepisy, które zachwycą smakiem, a które nie wymagają kilkugodzinnego zaangażowania. Spaghetti jest takim pomysłem, który wielu przychodzi do głowy, jeśli trzeba przygotować coś na szybko. Jak widać, nie inaczej jest ze mną. Ja oczywiście nie decyduję się na sos ze słoika, czy gotowy z opakowania, bo wiem, że przygotowanie własnego jest naprawdę proste, a smak o niebo lepszy. Dziś proponuję makaron z chudym mięsem mielonym w sosie ze świeżych pomidorów w towarzystwie pesto z bazylii i mięty.



Składniki na spaghetti:
  • 200 gram makaronu spaghetti pełnoziarnistego
  • 500 gram mielonego mięsa ( u mnie wieprzowo-wołowe)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 por (biała część)
  • 4 świeże pomidory
  • 100 gram koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • Sól himalajska, pieprz czarny, pieprz cayenne, oregano
Składniki na pesto:
  • 0,5 szklanka liści świeżej bazylii
  • 0,25 szklanki liści świeżej mięty
  • 50 gram płatków migdałowych lub rozdrobnionych migdałów
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól himalajska

Przygotowanie:

Wstawiłam wodę na makaron i ugotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu. Czosnek i por drobno pokroiłam i podsmażyłam na podgrzanym wcześniej oleju rzepakowym. Dodałam mięso mielone i smażyłam, aż do momentu, gdy mięso nie było surowe. Dodałam obrane i pokrojone w kostkę pomidory. Przyprawiłam nieco solą himalajską, oregano i pieprzem. Smażyłam jeszcze kilka minut, aż pomidory lekko zmiękły.

Świeżą bazylię i miętę zmiksowałam za pomocą rozdrabniacza (można użyć blendera) wraz z migdałami, pokrojonym drobno czosnkiem, oliwą z oliwek, sokiem z cytryny i szczyptą soli.

Na ugotowany makaron nakładałam porcję mięsa z sosem i na wierzch ułożyłam odrobinę zielonego pesto. Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.