czwartek, 9 października 2014

Pieczona ciecierzyca (cieciorka)

Zdążyła się ta torebka ciecierzycy nastać u mnie w zaciszu jednej z półek… Ale i na nią nastał czas i to w postaci przepysznej przekąski, idealnej na wieczorny film lub towarzystwo znajomych. W kuchni arabskiej stosuje się cieciorkę do przygotowania humusu, a w Egipcie jako afrodyzjak ze względu na silne pobudzające działanie. Ciecierzyca ma wiele wartości odżywczych i podobnie jak inne warzywa strączkowe, jest bardzo dobrym źródłem białka. Dodatkowo obniża ciśnienie oraz poziom tzw. „złego cholesterolu”. Ma też niski indeks glikemiczny, a zawarty w niej błonnik reguluje poziom glukozy we krwi. Tyle i wiele innych wartości mieści się w tych podobnych do obranych orzechów leśnych ziarenkach.



Składniki:
  • 2 szklanki suchej ciecierzycy
  • Oliwa z oliwek
  • Rozmaryn, papryka słodka, przyprawa do ziemniaków, sól himalajska, pieprz kolorowy

Przygotowanie:

Suchą ciecierzycę moczyłam najpierw w wodzie przez około 11 godzin. Następnie gotowałam ją przez około 15 minut, po czym odsączyłam z wody i przyprawiłam ulubionymi przyprawami. Dodałam oliwę z oliwek i dobrze wymieszałam. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni i piekłam ciecierzycę przez około 30-40 minut na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Kuleczki powinny być lekko chrupiące.

Jak dla mnie to rewelacyjna przekąska więc polecam :)

4 komentarze:

  1. Uwielbiam taką wersję - pyszna przekąska

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu zrobić, bo już od jakiegoś czasu ta ciecierzyca za mną chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, teraz w lato idealnie się sprawdzi jako przekąska :)

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.