poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Krewetki z kaszą jaglaną i sosem orzechowym

Ruszyłam do boju z nowym przepisem. Tym razem na moim stole zagościły krewetki koktajlowe w iście pysznym towarzystwie sosu orzechowego i kaszy jaglanej. Wbrew pozorom danie przygotowałam bardzo szybko, a zarówno wygląd jak i smak zachęcił mnie, by częściej sięgać po masło orzechowe i mleczko kokosowe w ciepłych daniach. Dodały wyrazistości krewetkom, a kasza sprawiła, że oprócz smaku poczułam, że obiad jest wartościowy.


Składniki:
  • 0,5 szklanki kaszy jaglanej
  • 25 dkg krewetek koktajlowych (użyłam mrożonych)
  • 0,5 papryczki chili
  • 1 zwykła papryka czerwona
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżki masła orzechowego
  • 300 ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • Liście świeżej mięty
  • Garść orzechów ziemnych
  • Olej rzepakowy, sól himalajska, przyprawa do owoców morza

Przygotowanie:

Przygotowanie zaczęłam od lekkiego rozmrożenia krewetek. Kaszę jaglaną ugotowałam w lekko solonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na patelni rozgrzałam małą ilość oleju rzepakowego i podsmażyłam na nim przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku wraz z drobno pokrojonymi papryczką chili i czerwoną papryką. Następnie dodałam masło orzechowe, a gdy się stopiło, dolałam mleczko kokosowe. Po dosłownie 3 minutach dodałam sos sojowy i krewetki. Smażyłam jeszcze kilka minut, aż krewetki się lekko skurczyły. Na koniec przyprawiłam lekko solą i przyprawą do owoców morza. Dodałam ugotowaną kaszę jaglaną i wymieszałam. Porcję dania posypałam obranymi połówkami fistaszków i listkami świeżej mięty Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.