sobota, 28 czerwca 2014

Łosoś grillowany w marynacie musztardowej z salsą miętowo-malinową

Moja ulubiona rybka znów dziś króluje na stole. Tym razem postanowiłam ugrillować łososia i podać go w towarzystwie salsy z malin i listków świeżej mięty.



Składniki:
  • Filet z łososia (2 porcje)
  • 25 dkg świeżych malin
  • Garść listków świeżej mięty
  • 2 łyżki musztardy
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 2 łyżki oleju z orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 1 łyżka soku z limonki
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • Sól himalajska, pieprz kolorowy
  • Ugotowany ryż biały (może być inny)

Przygotowanie:

Marynata

Musztardę wymieszałam z 4 łyżkami oliwy z oliwek i 2 łyżkami oleju z orzechów włoskich. Dodałam szczyptę soli i pieprzu kolorowego. Obtoczyłam filety z łososia w marynacie i zostawiłam tak na ok. 30 minut w lodówce.

Salsa

Maliny opłukałam i w miseczce połączyłam z 2 łyżkami oliwy z oliwek, octem balsamicznym, syropem z agawy i sokiem z limonki. Dodałam pokrojone drobno listki świeżej mięty, wymieszałam i wstawiłam do lodówki na 15 minut.

Łosoś

Zamarynowanego wcześniej łososia grillowałam z każdej ze stron po kilku minut, ale tak aby się nie rozpadł.

Na talerzu połączyłam składniki, podawałam łososia w towarzystwie pysznej salsy miętowo-malinowej. Jako dodatek posłużył mi biały ryż, lecz jest to oczywiście Wasza decyzja :) Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.