czwartek, 8 maja 2014

Buraczano-ziemniaczane kluski z sosem jogurtowo-pomarańczowym

Pomysł na te nietypowe kluski przyszedł mi już kilka dni temu, postanowiłam go zrealizować przy najbliższej okazji. Nadarzyła się szybko i przy moim zadowoleniu, okazała się bardzo pomyślna. Co ważne, kluski rzucałam na wrzącą wodę i przygotowałam je w wersji na słodko, szczególnie sos dodaje im wyjątkowej słodyczy.


Składniki:
  • 4 średniej wielkości ziemniaki
  • 2 średniej wielkości buraczki
  • 1 szklanka mąki orkiszowej
  • 2 jajka
  • Sól himalajska
  • 1 opakowanie małego gęstego jogurtu naturalnego lub typu greckiego
  • 0,5 pomarańczy
  • 1 mała łyżeczka miodu
Przygotowanie:

Składniki powinny być zimne więc dobrze przygotować je nawet dzień wcześniej. Ugotowałam najpierw buraczki, w kawałkach tak, aby szybciej były miękkie. Następnie ugotowałam także ziemniaczki, tak jak gotuje się na obiad. Ugotowane i schłodzone warzywa zmiksowałam za pomocą blendera. Następnie dodałam jajka i mąkę i wymieszałam. W dużym garnku zagotowałam wodę i posoliłam ją. Wrzucałam ciasto łyżką, formując kuleczki i czekałam aż wypłyną na wierzch, potem delikatnie wyjmowałam na talerz, by się nie rozpadły. Sos, jaki zaproponowałam, przygotowałam z gęstego jogurtu naturalnego, wyciśniętej pomarańczy i miodu. Wszystko wymieszałam i polewałam ugotowane kopytka. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.