wtorek, 27 maja 2014

Zupa z młodej botwiny z kurczakiem

Młoda kapustka już była, przyszedł czas na młodą botwinkę. Dziś propozycja zdrowej czerwonej zupy, moim zdaniem wyszła rewelacyjna więc nic tylko próbować.



Składniki:
    Nowalijkowe Kucharzenie
  • 1 ćwiartka kurczaka (na wywar, może być też przygotowany wcześniej wywar warzywny)
  • 1 pęczek młodej botwiny
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 2 młode ziemniaki
  • 2-3 jajka
  • 0,5 pęczka świeżego koperku
  • Sól himalajska, pieprz kolorowy, świeży tymianek, świeża pietruszka
Przygotowanie:

Z kurczaka przygotowałam wywar i gdy mięso z kurczaka było miękkie wyjęłam tak, aby móc ugotować zupę. Marchewki i pietruszkę obrałam, pokroiłam w talarki i wrzuciłam do wywaru. Gotowałam około 10 minut, po czym dodałam pokrojoną drobno botwinę (razem z buraczkami). Po 5 minutach dodałam pokrojone w kostkę ziemniaczki (umyłam je wcześniej ale nie obierałam ze skórki). Gotowałam jeszcze ale tak, by nie rozgotować ziemniaków. Na koniec przyprawiłam: dodałam pokrojony drobno koperek, tymianek, pietruszkę, dodałam sól himalajską i pieprz kolorowy. Na koniec dodałam pokrojone na mniejsze kawałki udko z kurczaka, wymieszałam i zestawiłam z ognia. Zupę podawałam z jajkami ugotowanymi na twardo. Było dziś u mnie zatem pysznie i wiosennie J

3 komentarze:

  1. Zapraszam do udziału w konkursie:

    www.fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupka palce lizać, musi być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjna jest ta zupa, jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.