wtorek, 13 maja 2014

Cytrusowe smoothie z awokado i nasionami chia

Dziś przedstawiam pomysł na odżywcze śniadanie w postaci pysznego i zdrowego smoothie na bazie pomarańczy, awokado i mleka koziego. Z poniższej ilości składników wyszły mi dwie porcje.


Składniki:
  • 1 awokado
  • 1 pomarańcza
  • 0,5 szklanki mleka koziego
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • 2 płaskie łyżki nasion chia

Przygotowanie:

Awokado obrałam i pokroiłam na małe kawałki, to samo zrobiłam z pomarańczą. Składniki wymieszałam, dolałam mleka koziego i dodałam łyżkę syropu z agawy. Wszystko zmiksowałam za pomocą blendera i dodałam nasiona chia. Koktajl wstawiłam na kilka godzin do lodówki, by nasiona mogły nasiąknąć mlekiem, polecam bo to samo zdrowie J






CIEKAWOSTKACzym są nasiona chia i dlaczego warto je spożywać?

Nasiona te pochodzą z rośliny zwanej szałwią hiszpańską i są bardzo bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6 i co ważne właściwe proporcje tych kwasów w nasionach są korzystne dla zdrowia organizmu. Pod wpływem namaczania ziarna pęcznieją i wytwarzają charakterystyczny kisiel, który zawiera wiele cennych wartości. Co ważne, to właśnie w tej postaci najlepiej spożywać nasiona, bo spożywanie suchych ziarenek może spowodować odwodnienie organizmu. Nasiona Chia zawierają dużo błonnika (około 25%), a ten polecany jest osobom, które mają problemy z trawieniem lub chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Dzięki spożywaniu nasion możemy wzmocnić nasz organizm, gdyż są dobrym źródłem witamin E, B1, B3, zawierają około 20% dobrze przyswajalnego białka, a dodatkowo zawierają takie substancje jak: wapń, magnez, fosfor, cynk, żelazo i niacynę. Nasiona Chia są także źródłem wapnia, hamują wchłanianie cukrów w organizmie i nie zawierają glutenu. Jak widać, nic tylko jeść J lecz jak wiemy wszystko w umiarze, najlepiej jeść góra jedną łyżkę nasion dziennie.

1 komentarz:

  1. Super przepis. Bardzo lubię takie zdrowe dania :-)


    http://kulinarneszalenstwamaniusi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.