środa, 7 maja 2014

Łosoś w pistacjach ze szparagami i sadzonymi jajkami przepiórczymi

Aby dobrze rozpocząć drugą połowę tygodnia, dziś propozycja bardzo zdrowego dania. Jak każdy z was dobrze wie, o wartościach ryb nie trzeba pisać za wiele. A jak to jest ze szparagami? Co takiego mają w sobie? Otóż, są warzywem niskokalorycznym, o bardzo dużym udziale białka i błonnika. Nie mają dużo sodu więc są idealne dla osób z wysokim ciśnieniem. Oczywiście najlepiej gotować je na parze lub blanszować, tak aby nie straciły cennych wartości. Przez wielu są uważane za naturalny afrodyzjak, ale to chyba bardziej ze względu na kształt :) Z podanej ilości składników przygotowałam dwie porcje.


Składniki:
  • 2 porcje filetu z łososia
  • 1 pęczek szparagów zielonych
  • 4 jajka przepiórcze
  • 0,5 szklanki obranych z łupinek pistacji
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżka miodu
  • Sól himalajska, tymianek
  • Masło klarowane do smażenia
Przygotowanie:

SzparagiPiekarnik włączyłam na 180 stopni. Umyłam filety z łososia, lekko posoliłam i wysmarowałam miodem wymieszanym z musztardą. Pistacje zmieliłam i obsypałam nimi łososia, zawinęłam każdy filet w oddzielną folię aluminiową. Wstawiłam do piekarnika na 20 minut. W międzyczasie wstawiłam w wysokim garnku wodę na szparagi, około 3-4 cm na dnie. Odkroiłam końcówki szparagów i gdy woda zaczęła wrzeć, lekko posoliłam i włożyłam na stojąco związane szparagi. Gotowałam dosłownie 4 minuty, wyjęłam i polałam zimną wodą, by utrzymały ładny zielony kolor. Na patelni rozgrzałam odrobinę masła klarowanego i usmażyłam sadzone jajeczka przepiórcze. Gdy łosoś był upieczony wszystko wyłożyłam na talerz, szparagi posypałam dodatkowo tymiankiem. Pyszny i zdrowy obiad gotowy, życzę smacznego :)

2 komentarze:

  1. Mniam, uwielbiam łososia, pysznie podany, polecam również łososia z sosem z rukoli (,kuchnia lidla,), pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.