czwartek, 15 maja 2014

Duszona kapusta z suszonymi pomidorami i serem typu włoskiego

Po zupie z młodej kapusty została mi niecała połówka kapusty więc przyszedł najwyższy czas, by wykorzystać ją w kolejnym daniu. Jako dzisiejszą propozycję przedstawiam kapustkę duszoną z dodatkiem sera typu włoskiego i suszonymi pomidorami.


Składniki:
  • Pół małej młodej kapusty
  • 1 cebula
  • 3-4 plasterki sera typu włoskiego
  • 0,5 małego słoiczka suszonych pomidorów
  • 2/3 szklanki wody
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • Sól himalajska, pieprz czarny

Przygotowanie:

Rozgrzałam w garnku olej ze słoika z suszonymi pomidorami i podsmażyłam na nim posiekaną drobno cebulę. Kapustę pokroiłam w 8-10 centymetrowe paski i opłukałam. Dodałam do cebuli i pod przykrywką smażyłam przez kilka minut. Następnie dolałam wodę i dusiłam kapustkę przez około 10 minut. Odsączone z zalewy pomidory suszone pokroiłam na mniejsze kawałki i dodałam do garnka. Dodałam koncentrat pomidorowy i przyprawy i dusiłam jeszcze przez 5-10 minut. Uduszoną kapustkę podawałam na talerzu posypując ją serem typu włoskiego. Polecam!

5 komentarzy:

  1. Wygląda super :)

    Zapraszam do mnie!
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może kiedyś znajdziesz u mnie coś ciekawego :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intryguje mnie to danie :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, suszone pomidory świetnie komponują się z młodą kapustką :)

      Usuń
  3. Super danie! Bardzo fajne połączenie smaków :) Najbardziej podoba mi się pomysł na wykorzystanie serka typu włoskiego. Ja użyłam serka Capri firmy Sierpc, bardzo go lubię i staram się go wsadzić w każde swoje danie ;)
    ~Anoda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.