czwartek, 29 maja 2014

Ciasto ryżowe z musem truskawkowym

Zdecydowanie nadszedł czas na zdrowy deser. A że na bazarach rządzą truskawki to i deser przyrządziłam z ich udziałem. Powstało pyszne ciasto z białego ryżu, mleka sojowego i truskawek.



Składniki:
    Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni
  • 200 gram białego ryżu (dwie torebeczki)
  • 3,5 szklanki mleka sojowego (może być krowie lub ryżowe)
  • 30 dkg truskawek
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 4 łyżki miodu
Przygotowanie:

Ugotowałam ryż zgodnie z przepisem na opakowaniu i po ugotowaniu wrzuciłam do drugiego garnka. Zalałam mlekiem sojowym i zagotowałam. Dodałam 1 galaretkę i żelatynę i wymieszałam, zestawiłam z ognia zostawiłam na około 10 minut. W międzyczasie zmiksowałam umyte truskawki z 4 łyżkami miodu. Połączyłam składniki i miksowałam blenderem na gładką masę. Przełożyłam do formy i pozostawiłam do wystygnięcia, po czym wstawiłam do lodówki. Drugą galaretkę przygotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu. Również pozostawiłam do wystygnięcia, po czym wstawiłam do lodówki i gdy galaretka zaczęła się ścinać, polałam nią masę. Całość wstawiłam do lodówki i po kilku godzinach ciasto ryżowe z musem truskawkowym było już gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.