sobota, 3 maja 2014

Krem pieczarkowo-marchewkowy

W starciu z marchewkami i pieczarkami, które kupiłam na weekend majowy, zaświtał pomysł na pyszną zupę-krem opartą na tych składnikach. Moje podniebienie z chęcią przyjęło ten smak więc jeżeli macie chwilę czasu, przygotujcie sobie równie pyszną i zdrową miseczkę kremu.



Składniki:
  • 7-8 pieczarek
  • 3 marchewki
  • 2 małe cebulki (lub jedna duża)
  • 2 ząbki czosnku
  • Sól himalajska, pieprz czarny, gałka muszkatołowa, rozmaryn
  • Olej rzepakowy do smażenia
  • 0,5 jogurtu naturalnego (opcjonalnie do zabielenia)

Przygotowanie:

Pieczarki i cebule obrałam i pokroiłam na małe kawałki, obraną marchewkę starłam na tarce. Składniki smażyłam w garnku pod przykrywką, najpierw cebulkę wraz z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, potem dodałam marchewkę i na koniec pieczarki. Gdy składniki lekko zmiękły dolałam wody, ale tylko lekko ponad poziom warzyw i pieczarek. Dodałam przyprawy i gotowałam jeszcze około 10-12 minut. Zestawiłam z gazu, odczekałam kilkanaście minut i zmiksowałam masę na gładki krem za pomocą blendera. Ja dla smaku i koloru zabieliłam lekko krem jogurtem naturalnym, lecz oczywiście jest to wersja opcjonalna. Wyszedł super krem, który podawałam z plasterkami pieczarek sparzonymi wrzątkiem.

2 komentarze:

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.