wtorek, 13 maja 2014

Wiosenna zupa z młodej kapusty

Sezon na młode polskie warzywa w pełni więc czas, by maksymalnie go wykorzystać. Ja zdecydowałam się na pyszną i zdrową zupę z młodej kapusty. Ważne, by był w niej koperek, bez niego nie byłby to ten sam smak.


Składniki:
  • 1,5 litra bulionu drobiowego lub warzywnego (w mojej bulion na udku z kurczaka)
  • 0,5 główki młodej kapusty
  • 2 średniej wielkości ziemniaki
  • 2 marchewki
  • Pęczek szczypiorku razem z dymkami
  • Pęczek świeżego koperku
  • Olej rzepakowy do smażenia
  • Pieprz kolorowy, sól himalajska, pieprz cayenne, lubczyk

Przygotowanie:

Najpierw zagotowałam i przygotowałam bulion drobiowy. Pokroiłam drobno dymki (bez szczypiorku) i podsmażyłam w dużym garnku pod przykrywką na niewielkiej ilości oleju rzepakowego. Pokroiłam marchewki w plasterki i dodałam do garnka, smażyłam jeszcze przez kilka minut, a w międzyczasie pokroiłam kapustę w paski około 5-centymetrowe. Dodałam do garnka i zalałam przygotowanym bulionem. Gdy warzywa się gotowały, obrałam ziemniaki i pokroiłam w kostkę, dodałam do zupy po około 10-12 minutach gotowania. Zupę trzeba gotować, tak by ziemniaki się nie rozgotowały. W trakcie gotowania jest to najlepszy moment na posiekanie szczypiorku i koperku, a także przyprawienie zupy (pieprz kolorowy, lubczyk i cayenne). Jeżeli bulion był słony, to oczywiście nie ma potrzeby dosalania. Z racji tego, że ugotowałam bulion na udku z kurczaka wybrałam chude mięso i wrzuciłam do zupy, w wersji wegetariańskiej należy pominąć ten element. Przed zestawieniem z ognia dodałam posiekane zioła. Polecam jeść zupę jeszcze ciepłą i delektować się smakami wiosny :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.