czwartek, 1 maja 2014

Gryczane naleśniki z farszem marchewkowo-pieczarkowym

Na moim stole dawno nie gościły naleśniki więc uznałam, że najwyższa pora na ich przygotowanie. Wybrałam opcję warzywno-pieczarkową, a ciasto z mąki gryczanej. Takie naleśniki są nietrudne w przygotowaniu, a smakują naprawdę dobrze.


Składniki:
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 0,5 szklanki wody
  • 2 szklanki mąki gryczanej
  • 3 marchewki
  • 8 pieczarek
  • 1 większa cebula
  • Sól himalajska, pieprz czarny, pieprz cayenne, zioła prowansalskie
  • Olej rzepakowy do smażenia
 Przygotowanie:

Ciasto na naleśniki przygotowałam następująco: rozbełtałam jajka z mlekiem, wodą i szczyptą soli. Dodawałam stopniowo mąkę i cały czas mieszałam trzepaczką, aż powstała gładka masa. Naleśniki smażyłam na minimalnej ilości oleju rzepakowego. Z podanej ilości wyszło mi 6 sztuk. Aby przygotować farsz, pokroiłam drobniutko cebulę i podsmażyłam pod przykrywką na odrobinie oleju rzepakowego, dodałam startą marchewkę, a gdy lekko zmiękła także starte pieczarki. Smażyłam, aż woda z pieczarek wyparowała i przyprawiałam solą himalajską, pieprzem czarnym, cayenne i ziołami prowansalskimi. Farsz podzieliłam proporcjonalnie na liczbę naleśników. Życzę smacznego!

2 komentarze:

  1. Świetny przepis, jak zresztą mnóstwo innych na Twoim blogu :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.