środa, 30 kwietnia 2014

Żytnia focaccia bez drożdży

Swego czasu zdarzało mi się jadać przepyszną focaccię w jednej z włoskich restauracji na warszawskiej Woli. Czasy się jednak zmieniają, restauracja zmieniła menu, a ja zmieniłam nawyki żywieniowe. Ochota na ten pyszny smak jednak pozostała więc z chęcią przedstawiam pomysł na zamiennik tego włoskiego pieczywa, w wersji bez drożdży.


Składniki:
  • 1 szklanka mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mielonego siemienia lnianego
  • 3 jajka
  • 0,6 szklanki wody
  • 0,3 szklanki oliwy z oliwek
  • 0,3 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej
  • Świeży rozmaryn, sól himalajska gruboziarnista




Na majówkęZdrowe fingerfood               
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Połączyłam ze sobą wszystkie suche składniki (za wyjątkiem soli gruboziarnistej i ziół), a następnie dodałam mokre. Wszystko dobrze wymieszałam. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia i przełożyłam równomiernie całą masę. Posypałam świeżymi igiełkami rozmarynu i solą gruboziarnistą i wstawiłam do piekarnika. Focaccia była gotowa po około 25 minutach. Idealnie pasowała do dzisiejszej sałatki.

1 komentarz:

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.