wtorek, 22 kwietnia 2014

Jajka faszerowane twarożkiem na trzy sposoby

Zrobione przed świętami, ale dzielę się pomysłem już po świętach. Tym razem nie moim, a zapożyczonym od osoby, która z moich dobrych znajomych z pewnością najlepiej zna się na żywności i zdrowym odżywianiu :) Myślę, że ta osoba dokładnie wie, że piszę o niej, a za przepis bardzo dziękuję :) Przygotowałam w ten sposób jajka faszerowane białym twarożkiem na trzy różne sposoby.



Składniki:
  • 6 jajek
  • 1 kostka białego twarogu półtłustego
  • 1,5 opakowania małego jogurtu naturalnego
  • 100 gram łososia wędzonego na zimno
  • 0,5 puszki tuńczyka w sosie własnym
  • 6-7 pieczarek
  • 2 łyżeczki tartego chrzanu
  • 1 łyżka oliwy do smażenia
  • Świeży szczypiorek,rzodkiewka, opcjonalnie koperek lub natka pietruszki
  • Sól himalajska, pieprz czarny
Przygotowanie:

Najłatwiej zacząć przyrządzać jajka od ich ugotowania na twardo. Ja w międzyczasie starłam pieczarki na tarce i podsmażyłam je na patelni z odrobiną soli himalajskiej i pieprzu, tak by zdążyły później ostygnąć. Przygotowałam trzy miseczki na trzy różne farsze. W każdej z nich rozgniotłam widelcem po 1/3 kostki twarogu i wymieszałam z 0,5 opakowania jogurtu naturalnego. Gdy jajka były już ugotowane, obrałam je ze skorupek i przekroiłam wzdłuż na pół. Z każdej połówki wyjęłam żółtka i umieściłam po równo w miseczkach z twarogiem. Łososia pokroiłam bardzo drobno, najlepiej jak na tatara i dodałam do pierwszej miseczki. Do drugiej dodałam odsączonego z zalewy tuńczyka, w trzeciej – podsmażone wcześniej pieczarki. Każdą masę lekko posoliłam, wymieszałam i dodałam kolejno:
  • Do miseczki z twarogiem i łososiem – pokrojony drobno szczypiorek i łyżeczkę chrzanu tartego
  • Do miseczki z twarogiem i tuńczykiem – pokrojoną w pół krążki rzodkiewkę i pół łyżeczki chrzanu
  • Do miseczki z twarogiem i pieczarkami – pół łyżeczki chrzanu
Kładłam poszczególne farsze na wcześniej pokrojone połówki jajek. Życzę smacznego!


1 komentarz:

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.