niedziela, 27 kwietnia 2014

Paella z czerwonego ryżu z krewetkami i zielonymi warzywami

Czerwony ryż leżał u mnie już od świąt. Dziś zachęcił mnie swym kolorem do użycia go w kolejnym daniu.  Połączyłam ryż z krewetkami koktajlowymi, zielonym groszkiem  i papryką, doprawiając całość odrobiną białego wina. Poniższe składniki spokojnie starczą na danie dla trzech osób.



Składniki:
  • 200 gram czerwonego ryżu
  • 2 małe opakowania krewetek koktajlowych
  • 0,5 szklanki białego wina wytrawnego
  • 1 zielona papryka
  • 1 szklanka ugotowanego zielonego groszku
  • 2 cebulki
  • 2 ząbki czosnku
  • Olej ryżowy
  • Sól himalajska, papryka słodka, pieprz cayenne, przyprawa do owoców morza

Przygotowanie:

Opłukany ryż gotowałam pod przykrywką w lekko osolonej wodzie ok 35 minut. Na patelni rozgrzałam olej ryżowy i podsmażyłam pokrojoną cebulkę wraz z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Dodałam pokrojoną w kostkę paprykę i smażyłam jeszcze kilka minut pod przykrywką. Gdy lekko zmiękła dodałam krewetki koktajlowe i smażyłam kolejne kilka minut. Następnie dolałam białe wino i czekałam, aż wyparuje. Przyprawiłam lekko przyprawą do owoców morza, solą, papryką słodką i odrobiną pieprzu cayenne. Gdy ryż był ugotowany wymieszałam go wraz z przygotowanymi krewetkami i dodałam ugotowany zielony groszek. Danie wyłożyłam na talerz i gotowe J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.