poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Sałatka makaronowa z brokułami i jajkiem sadzonym

Jak sobie myślę o sałatce brokułowej, w której znajdę makaron pełnoziarnisty, prażony słonecznik, a do tego jajko sadzone, to stoję na baczność, by jak najszybciej ją przyrządzić. Wyczytałam swego czasu w jakimś warzywno-tematycznym artykule, że brokuły przodują w rankingu na najlepsze antyrakowe warzywo. To przede wszystkim dzięki zawartości sulforafanu, beta-karotenu, czy chociażby chlorofilu. Jednak to nie wszystko, brokuły zawierają także wiele cennych minerałów, tj.: potas, żelazo, wapń, fosforan, mangan, a także witamin: A, B1, B2, B6, C, K, PP. W swoim składzie posiadają także kwas foliowy i pantotenowy, a do tego są idealnym źródłem błonnika pokarmowego. Warzywo wprost idealne :)



Składniki:
  • 1,5 szklanki makaronu pełnoziarnistego świderki
  • 1 brokuł
  • 2/3 kostki sera kanapkowego typu feta
  • 2 jajka
  • Słonecznik
  • Masło klarowane do smażenia
  • 0,5 opakowania małego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 1 łyżka oliwy
  • Sól himalajska, pieprz czarny, pieprz biały, świeży koperek

Przygotowanie:

Ja zaczęłam od sosu, bo dobrze, by trochę schłodził się w lodówce. Jogurt naturalny zmieszałam z sokiem z limonki, oliwą i doprawiłam szczyptą soli i pieprzu białego. Dodałam pokrojony drobno koperek, wymieszałam i odstawiłam do lodówki na co najmniej godzinę. Następnie zaczęłam przygotowywać sałatkę. Jednocześnie wstawiłam wodę na makaron i w drugim garnku wodę na brokuła. Makaron gotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu, a pokrojonego w różyczki brokuła przez około 10 minut, tak, by się nie rozgotował. Na trzecim palniku uprażyłam słonecznik na suchej patelni, ale tak, aby się nie spalił. Wszystkie przyrządzone na ciepło składniki pozostawiłam do wystygnięcia, a w międzyczasie pokroiłam ser feta w kostkę ok. 1 cm, a na rozgrzanym maśle usmażyłam jajka sadzone. Akurat one mogą być w sałatce ciepłe :) W większej misce wymieszałam ze sobą: brokuły, makaron i ser feta. Polałam sosem jogurtowym i położyłam na wierzch jajka sadzone. Wierzch posypałam słonecznikiem i przepyszna sałatka jest gotowa do podania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.