czwartek, 10 kwietnia 2014

Pieczone placki ziemniaczane

W tym tygodniu na moim stole zdecydowanie królują ziemniaki J Dziś ponownie zaproponuję wersję pieczoną, która może stanowić idealny zamiennik smażonych na dość głębokim tłuszczu tradycyjnych placków ziemniaczanych. Jeżeli lubicie smażone placki, to z pewnością i ta wersja przypadnie wam do gustu, a przy okazji ograniczycie ilość spożytego tłuszczu.



Składniki:
  • 4 większe ziemniaki
  • 0,5 pęczka świeżego koperku
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki orkiszowej
  • 2 ząbki czosnku
  • Sól himalajska, pieprz czarny, przyprawa do ziemniaków
Przygotowanie:

Zaczęłam od ziemniaków, obrałam je i starłam na tarce o dużych oczkach. Posoliłam i odstawiałam na 15 minut, by odeszło jak najwięcej wody. Rozgrzałam piekarnik do 200 stopni i wyłożyłam blachę papierem do pieczenia. Odsączyłam wodę z ziemniaków, dodałam przeciśnięty czosnek, posiekany koperek i przyprawy. Następnie dołożyłam jajka i mąkę orkiszową i wszystko starannie raz jeszcze wymieszałam. Łyżką formowałam placuszki układając je na papierze do pieczenia. Piekłam placuszki aż osiągnęły ładny złoty kolor, około 30 minut. Takie placuszki dobrze smakują z dipem jogurtowo-czosnkowym, ja jednak  kosztowałam placuszki bez żadnych dodatków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.