wtorek, 22 kwietnia 2014

Sałatka z czerwonym ryżem, tuńczykiem i jajkami

Specjalnie czekałam, by wykorzystać opakowanie czerwonego ryżu. Na święta przydał się idealnie do sałatki świątecznej. Oprócz ryżu, do składników dodałam ruccolę, tuńczyka i świeżego ogórka, a jako element wielkanocny wykorzystałam jajka i rzeżuchę. Polecam także zamianę zwykłych kurzych jajek na jajeczka przepiórcze, ja niestety nie zastałam ich w sklepie.



Składniki:
  • 100 gram czerwonego ryżu
  • 3 jajka kurze lub 8 jaj przepiórczych
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 0,5 długiego świeżego ogórka
  • Garść ruccoli (może być też roszponka)
  • Garść rzeżuchy, rzodkiewka, szczypiorek
  • 3 łyżki oliwy z oliwek, zioła prowansalskie, sól himalajska
Przygotowanie:

Ryż gotowałam w lekko osolonej wodzie przez około 35 minut. Odstawiłam do ostygnięcia. Jaja ugotowałam na twardo i również zostawiłam, by ostygły. Gdy były już chłodne, obrałam i pokroiłam wzdłuż na ćwiartki. Tuńczyka odsączyłam z zalewy, a ogórka pokroiłam w kostkę. Ruccolę i rzeżuchę opłukałam i wysuszyłam. Wszystkie składniki za wyjątkiem rzeżuchy połączyłam. W małej szklaneczce wymieszałam oliwę z oliwek z ziołami prowansalskimi i solą himalajską. Na 15 minut przed podaniem sałatki polałam ją przyprawioną oliwą i dodałam rzeżuchę, szczypiorek i rzodkiewkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.