środa, 30 kwietnia 2014

Sałatka z kaszy jęczmiennej z awokado i tuńczykiem

Dziś dla niektórych początek długiego weekendu a dla mnie środek kolejnego tygodnia i kolejny pomysł na przyrządzenie kaszy. Tym razem zaserwowałam kaszę jęczmienną w postaci sałatki z tuńczykiem z puszki i awokado. Kolejna dawka witamin przed aktywnie rozpoczynającym się weekendem majowym.



Składniki:
    Na majówkę
  • 1 torebka kaszy jęczmiennej (100 gram)
  • 0,5 dojrzałego awokado
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 2 pomidory malinowe
  • 2 garście ruccoli
  • 1 opakowanie małego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • Sól czosnkowa, pieprz kolorowy, zioła dalmatyńskie

Przygotowanie:

Przygotowanie warto zacząć od wstawienia wody na kaszę jęczmienną oraz od sosu, tak by przeszedł przyprawami. Ja ułatwiłam sobie sprawę gotując kaszę rano przed pójściem do pracy. Teraz mogłam zająć się pozostałymi rzeczami. Jogurt wymieszałam z oliwą i sokiem z cytryny. Dodałam trochę soli i ziół dalmatyńskich i włożyłam sos do lodówki na około godzinę. Awokado pokroiłam na małe paseczki, a pomidory na ćwiartki. Umytą ruccolę połączyłam ze wszystkimi składnikami, przyprawiłam jeszcze lekko solą, pieprzem kolorowym i ziołami, a wierzch polałam przygotowanym wcześniej sosem jogurtowym. Do sałatki polecam grzanki z ciemnego pieczywa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.