sobota, 26 kwietnia 2014

Pieczony śledź z kuskusem

Dziś proponuję zdrową i przede wszystkim niedrogą rybkę. Często myślimy, że przygotowanie ryby wiąże się z dużym wydatkiem i kupnem np. łososia bądź dorsza atlantyckiego. Nic bardziej mylnego, równie smaczny może okazać się dobrze przyrządzony śledź. Ja przygotowałam go w wersji pieczonej, a jako dodatek zastosowałam kaszę kuskus z zielonym groszkiem. Polecam, bo danie robi się naprawdę szybko, a smak dorównuje innym rybom.





Składniki:
  • 2 filety świeżego śledzia
  • 0,5 szklanki kaszy kuskus
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5 szklanki zielonego groszku
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka cytryny
  • Sól himalajska, pieprz cytrynowy

 Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. W małym garnku ugotowałam zielony groszek. Oliwę wymieszałam z sokiem z cytryny, szczyptą soli himalajskiej i pieprzu cytrynowego i wysmarowałam nią umyte płaty śledziowe. Na każdym z płatów umieściłam kilka kawałków świeżego czosnku. Włożyłam śledzie zawinięte w folię aluminiową do piekarnika. Gdy śledzie się piekły, zagotowałam w małym garnku wodę, posoliłam i zalałam nią kuskus (woda powinna wystawać na około 1 cm nad poziomem kaszy). Dodałam ugotowany groszek, wymieszałam i zostawiłam na 5 minut, by kuskus wchłonął wodę. Śledzie powinny być upieczone po około 20 minutach, można pięć minut przed końcem pieczenia odsłonić folię aluminiową. Śledzie podawałam z kuskusem i przyozdobiłam skórką z cytryny i limonki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.