wtorek, 1 kwietnia 2014

Placuszki ziemniaczane z kukurydzą i suszonymi pomidorami

Zdecydowanie należę do zwolenników ziemniaków więc często poszukuję przepisów, które zaspokoją smak na to pospolite warzywo. Dziś polecam ugotowane ziemniaczki w postaci placuszków z dodatkiem kukurydzy i suszonych pomidorów.



Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 słoiczek suszonych pomidorów
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki żytniej lub orkiszowej
  • Sól himalajska, przyprawa do ziemniaków
  • Olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:

Obrane ziemniaki ugotowałam w lekko osolonej wodzie (jak na obiad), rozgniotłam tłuczkiem i pozostawiłam do ostygnięcia. Gdy ziemniaki wystygły, dodałam do nich puszkę odsączonej kukurydzy i słoiczek odsączonych z zalewy suszonych pomidorów. Przyprawiłam przyprawą do ziemniaków. Dodałam jajka i mąkę i wszystkie składniki dokładnie wymieszałam. Na rozgrzanym oleju rzepakowym smażyłam placuszki aż się zarumieniły. Najlepiej smakują jak są jeszcze ciepłe choć mogą równie dobrze stanowić zimną przekąskę J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.