sobota, 19 kwietnia 2014

Owsiano słonecznikowy chlebek bez mąki

Niedawno robiłam bardzo podobny chlebek, a że bardzo mi posmakował, postanowiłam dołączyć go do mojego świątecznego menu. Tym razem chlebek powstał przy mniejszym udziale orzechów, a w zamian zwiększyłam udział słonecznika i płatków owsianych. Smak równie dobry, a przygotowanie choć długie, to zdecydowanie nietrudne :)


Składniki:

  • 2,5 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki pestek słonecznika
  • 1 szklanka pokrojonych na małe kawałki orzechów włoskich
  • 1 szklanka suszonej żurawiny
  • 2 szklanki wody
  • 2 łyżeczki soli himalajskiej
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • 4 łyżki masła klarowanego
  • Masło kokosowe do wysmarowania blachy

Przygotowanie:


Masło klarowane rozpuściłam w niedużym garnku, dodałam syrop z agawy, sól himalajską i wodę i wszystkie składniki dokładnie wymieszałam. Suche składniki połączyłam w dużej misce, dodałam przygotowaną wodę z masłem i syropem z agawy i wszystko razem wymieszałam. Tak przygotowaną masę ułożyłam na wysmarowanej masłem kokosowym blasze i zostawiłam na noc. W drugim dniu nagrzałam piekarnik do 180 stopni i włożyłam blachę do piekarnika. Piekłam chleb około 35-40 minut. Upieczony chlebek zostawiłam na jeszcze jedną noc, by wystygł i nie rozpadał się przy krojeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.