środa, 16 kwietnia 2014

Pieczony łosoś kładziony na puree ziemniaczano-brokułowym

Na dworze jeszcze chłodno, a dziś do tego szaro i jakby smutno. Ja postanowiłam nadać temu okresowi trochę mojej ulubionego zielonego koloru. Tak powstał łosoś z dodatkiem puree bazującym na ziemniakach i brokułach. Dzięki dobrej organizacji całe danie przygotowałam właściwie w pół godziny i z pełną odpowiedzialnością mogę napisać, że szybciej zniknęło z mojego talerza niż się na nim pojawiło :) Przedstawiona ilość składników spokojnie starczy na cztery porcje.



Składniki:
  • 4 porcje filetu z łososia
  • 5 średniej wielkości ziemniaków
  • 1 brokuł
  • 5 łyżek musztardy
  • 1 łyżka chrzanu
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 1/4 szklanki mleka
  • Sól morska, pieprz czarny, pieprz kolorowy, przyprawa do ziemniaków
Przygotowanie:

Rozgrzałam piekarnik do 180 stopni. Musztardę wymieszałam z chrzanem i sokiem z limonki. Dodałam szczyptę soli i pieprzu. Umyte kawałki łososia wysmarowałam przygotowaną masą i odstawiłam na pół godziny. Ziemniaki pokroiłam na mniejsze kawałki i ugotowałam w lekko osolonej wodzie. Tak samo postąpiłam z podzielonym na różyczki brokułem. Kawałki przygotowanego wcześniej łososia obwinęłam w folię aluminiową i włożyłam na około 20-25 minut do piekarnika. Gdy ziemniaki i brokuł były ugotowane, dodałam do nich mleko, dodałam pieprzu czarnego i przyprawy do ziemniaków. Wszystko razem zblendowałam dokładnie i ułożyłam na talerz. Na wierzch położyłam upieczonego łososia i wszystko posypałam świeżo zmielonym pieprzem kolorowym.

1 komentarz:

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.