poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Pieczony ziemniak faszerowany twarożkiem z tuńczykiem

Jeżeli macie trochę czasu i jesteście zwolennikami ziemniaków tak jak ja, to takie danie jest idealne dla Was. Samo przygotowanie jest bardzo proste, ale trzeba cierpliwie poczekać, by ziemniaki były dobrze dopieczone. A dlaczego właśnie ziemniaki? Bo wbrew powszechnej opinii wcale nie są bardzo kaloryczne (mają mniej kalorii niż przykładowo fasolka szparagowa), a przy tym zawierają wiele cennych witamin, jak chociażby witamina C, A, E, witaminy z grupy B, a przede wszystkim są dobrym źródłem skrobi i potasu.



Składniki:
  • 2 większe ziemniaki
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 0,5 opakowania jogurtu naturalnego
  • 0,5 kostki twarogu półtłustego
  • Szczypiorek
  • Sól himalajska, pieprz czarny
Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni. Dokładnie umyłam ziemniaki, wytarłam i zawinęłam każdy w osobną folię aluminiową. Włożyłam do piekarnika. W trakcie pieczenia ziemniaczków przygotowałam farsz. Twaróg rozgniotłam z tuńczykiem i dodałam jogurt naturalny. Farsz przyprawiłam lekko solą himalajską i pieprzem i umieściłam na czas pieczenia ziemniaków w lodówce. Ziemniaki powinny być gotowe po około 60 minutach. Po wyjęciu ich z piekarnika, przekroiłam wzdłuż jak na zdjęciu, lekko posoliłam i położyłam na każdym przygotowany farsz. Wierzch posypałam świeżym szczypiorkiem i podałam do stołu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię :) Każdy komentarz jest dla mnie ważny i pozwala mi się stale rozwijać. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej.